Blog Dakwah Remaja

Jangan Bersedih (La Tahzan)

Posted on: 09/03/2009

Jangan Bersedih (La Tahzan)

Jangan Bersedih (La Tahzan)

Pengarang : Dr. ‘Aidh Bin Abdullah AlQarni
Penerbit : Al-Hidayah Publisher
Harga : RM49.00 (kulit keras) RM 35 (kulit nipis)
ISBN : 983-099-606-9

Buku ini merupakan hasil kajian bersungguh-sungguh dari penulis yang cuba menyelesaikan berbagai masalahdalam kehidupan manusia. Permasalahan yang imbul akibat keraguan, kegelisahan, dukacita, penderitaan,kesedihan, keputusasaan, hilang harapan, kekecewaan dan berbagai lagi.

Buku ini diharapkan dapat memberikan penyelesaian terhadap permasalahan tersebut melalui tuntutan cahaya wahyu, petunjuk ajaran Nabi dan panggilan fitrah kemanusiaan, serta melalui berbagai saranan yang kreatif dan etika yang mengkagumkan. Di dalam buku ini juga terdapat berbagai nukilan sejarah para sahabat terbaik dan tabi’in terpilih. Juga ada beberapa potongan bait puisi para penyair terkemuka, nasihat daripada para doktor, pesanan para ahlu hikmah dan tuntunan para ulama.

Di antara lembaran-lembaran halaman buku ini terdapat pula beberoa hasil karya ilmiah dari para ilmuwan Timur dan Barat, terdahulu dan masa kini. Semuanya dirangkum dari berbagai sumber media maklumat, berupa tulisan yang terdahulu, majalah, makalah dan beberapa media lainnya.
Buku ini merupakan kumpulan berbagai topik yang disusun rapi dan telah disaring serta diringka.Ringkasnya,buku ini akan mengatakan kepada anda: “Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan jangan bersedih”

*Nombor 2 yang terdapat pada gambar buku adalah kerana buku ini boleh didapatkan dengan bersiri (1, 2, 3) atau yang satu sekali (tanpa nombor)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Artikel Disediakan Oleh

ILuvIslam

Blog Stats

  • 232,067 views

Kategori

Top Clicks

  • Tiada

Asal Pengunjung

%d bloggers like this: